Rabu, 17 Oktober 2012 | By: --Failisa Maskuri-

secebis nama

bismillah... [^____^]

!! peringatan...post ini mungkin membosankan...jadi...selamat membaca...oyeahh (^__^) !!

semua orang ada nama...saya pun ada nama..bila tanya orang lain apa maksud nama diorang..ada ja jawapannya..tu bermaksud nama dia orang ada maksud..bila orang tanya saya, apa maksud nama saya..saya hanya tersenyum dan saya kata saya tak tahu..tapi saya tahu kisah indah disebalik tercipta nya nama saya...sila rujuk nama saya di profile saya..ya!! itu nama sebenar saya.... hihihihih

masa zaman kanak-kanak ribena dulu, bila orang tanya apa maksud nama saya dan saya takda jawapannya...rasa macam sedih..balik-balik rumah terus tanya puan mak maksud nama saya tapi puan mak pun tak tahu..lagi la tambah sedih..T___T bila dah besar sikit baru ada hati nak tanya puan mak macam mana boleh timbul nama yang sangat sedap tu....hihihiihih...rupa-rupanya ada kisah indah disebalik nama tu..kisah persahabatan yang indah..dan mungkin puan mak nak saya jadi sepertinya walau nama kami tak sama pun sebab puan mak dah buat pengubahsuaian dari nama asal....hihihih

teringat masa zaman kanak-kanak macam boboiboy, ramai yang tak boleh sebut nama saya dengan betul..saya pun kadang kala rasa susah nak sebut nama sendiri..hihihi... arwah ustaz [al-fateha untuk arwah ustaz khailani yang sangat baik hati...] selalu panggil saya dengan nama yang berbeza-beza...dan kawan2 pun suka gelak sakan..

waktu sekolah dulu-dulu, saya sangat pantang bila pelajar lelaki panggil nama saya dengan nama gelaran.. rasa pelik sangat..rasa janggal pun ada.. bila ada ja budak laki yang panggil nama saya dengan 4huruf terakhir konpem sia-sia ja dapat omelan + marah percuma dari saya..saya pun tak tahu kenapa tapi apa yang saya tahu saya tak boleh terima...so, budak2 kat sekolah dulu terutama budak2 laki tak ada yang panggil dengan 4huruf terakhir tu kecuali ada la 2 3 orang tu pun sebab member dari tadika lagi...

dan masalah ni berlarutan sampai masuk U...rasa janggal tu ada bila mula2 dengar mereka2 yang berjantina lelaki ni panggil saya dengan 4huruf terakhir tu... tapi diorang bukan tahu pun yang saya tak suka...nak cakap yang saya tak suka rasa cam segan pulak...so, konklsuinya buat-buat biasa dan lama kelamaan rasa janggal tu hilang sebab dah terbiasa...

anda rasa pelik? tak rasa pelik pun?? ok bagus..maknanya anda normal kot....hihihi...
saya rasa pelik...sebab saya takda sebab yang kukuh kenapa saya tak suka mereka2 panggil saya dengan nama biasa2 dan saya lebih suka mereka panggil dengan nama penuh walaupun bagi sesetengah orang nama saya 'susah' untuk disebut.... *ermmm..kadangkala saya kena ulang banyak kali nama saya bila orang tanya sebab mereka sukar untuk 'tangkap' nama saya dengan cepat... wink..wink *

dan kesannya sampai sekarang...bila ada reunion dengan kawan2 waktu sekolah dulu...mereka terus kekalkan panggilan dengan nama penuh...dan.. saya rasa lebih selamat!!...wohaaa... -__-"




0 orang kata apa saja..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...