Sabtu, 27 Oktober 2012 | By: --Failisa Maskuri-

Dan yang sebenarnya

dan yang sebenarnya...terus berjalan tanpa henti dan ragu
mengejar cita dan impian yang dibina bertahun dulu
sedari kecil menanam impian
agar bila dewasa dilihat sebagai orang
dan bukannya orang-orang...

dan yang sebenarnya...ketika cita-cita dan impian itu dibina
tidak pernah terlintas untuk berhadapan dengan masalah
yang kadang kala meragut ketenangan hati-hari yang dilalui
dulu sangkanya...kejar sahaja impian itu
jadikan ia satu kenyataan
buktikan ia bukan suatu angan-angan
kalaupun punya masalah
ya tentu saja dalam pendakian kita menjejaki impian itu ..

dan yang sebenarnya..dulu aku tak menyangka
permasalahan hati jua turut kan melanda
dalam pelayaran mengejar cita-cita
rupanya ada cerita yang padanya beribu rahsia
yang padanya turut dihujani beribu soalan
yang mungkin aku sendiri tidak punya jawapan

dan yang sebenarnya...
mereka melihat aku terus tertawa
konon hidup sentiasa bahagia tanpa masalah melanda
ceria dan gembira bagai kanak-kanak kecil yang girang
bermain air di gigian pantai

dan yang sebenarnya....
aku turut punya kesedihan
kesedihan yang disembunyikan lewat senyuman yang dihulur
duka yang tertanam dek ketawa yang dipamer
kerna....aku punya DIA yang setia mendengar rintihan hambaNYA
puas aku luah segala padaNYA...kerna DIA YANG MAHA MENGETAHUI segalanya
dan kerna itu....kau menemui aku terus tersenyum
hingga ada antara kalian yang berkata
diriku tersangat bahagia
dan kalian bertanya
siapakah dia gerangannya
dan aku hanya terus tersenyum dalam bicara....

dan yang sebenarnya...selagi belum tiba saatnya
aku akan terus melawan 'cerita' itu
dalam memburu cita-cita yang aku bina dulu...

dan bila telah tiba janjiNYA...
dan telah sampai saatnya....
cerita itu pasti kan berlagu indah sendiri
dan cita-cita itu sudah aku miliki....

 

0 orang kata apa saja..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...