Sabtu, 20 Oktober 2012 | By: --Failisa Maskuri-

DIA lebih tahu

bismillah...

syukur..dan terus bersyukur...DIA tak beri apa yang kita mahu tapi DIA akan beri apa yang kita perlu

sedar tak sedar dah hampir sebulan lebih  menjalani kehidupan kampus sebagai pelajar super senior... sem lepas senior sem depan bru jadi super super senior...huihuihuiii... teringat kata seseorang-->best sangat ke jadi senior or super senior??...gulp..*telan air liur*....saya cuma nak bagitau dia yang saya dah senior ja bukan nak bangga sebab saya senior...dushh....apada kesalahfahaman di situ...

sem baru kali ni ditakdirkan untuk sebilik dengan adik2 tahun 2...waa memang saya yang paling tua dalam bilik tu..mula2 terfikir..ehh boleh ke aku nak duduk dengan adik2 ni? kalau tak serasi macam mana? isyy..ni yang teringin nak tukar bilik lain..yang ada membe sama batch...macam2 ada dalam fikiran masa tu..salah sendiri gak..kawan2 lain suruh datang cepat tapi nak jugak datang U lambat..buat kak S kot2 baca post ni..sila gelak comey..hahhahah [^__^]"

kegusaran dan keresahan tu hilang beransur-ansur...sebab adik2 semua memang mudah masuk dengan orang dan saya pun boleh jugak la dikatakan mudah masuk dengan perangai2 diorang... takda la dapat adik2 yang pendiam sampai tak mau tegur orang sekeliling dan diorang pun bukanlah jenis yang banyak cakap sampai penat telinga nak dengar...hahhaa... kata orang yang sedang-sedang aja dong....huihuihuihui....mereka menghormati saya sebagai yang paling tua...dan saya menghormati mereka sebagai yang muda..walaupun hakikatnya tak lah saya ni tua sangat kan...hahahaha..

nah.. DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNYA...dan DIA memberi apa yang kita perlu bukan yang kita mahu.... kadang2 kita inginkan sesuatu dan berusaha untuk mendapatkannya tetapi ia bukan tetap untuk kita sebab DIA telah mentakdirkan yang lebih baik buat kita.... macam tulah dalam sesebuah perhubungan...kita beria-ia menjaga dan berusaha membawa sesebuah perhubungan itu lebih jauh..tup..tup..kita terpisah di pertengahan... ya benar...ALLAH sedang menguji kita..dan bilamana kita diuji mesti akan ada sesuatu hikmah yang tersembunyi di sebaliknya.. mungkin dia bukan yang sesuai untuk mengisi tempat itu dan ALLAH lebih mengetahui siapa yang lebih layak untuk mengisi 'tempat' tersebut.....









--aku ada kerna KAU ada...aku adaMU Ya RABB--

0 orang kata apa saja..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...