Jumaat, 22 April 2011 | By: --Failisa Maskuri-

tunggu awak jumpa wali saya... (^^,)

assalamualaikum.....

apa khabar iman kita ari ni???? salam jumaat salam bagi penghulu segala hari.....

saya tunggu awak..tunggu awak jumpa wali saya..ecececec...belajar pun tak habis lagi dah kuar pernyataan macam ni....sebenarnya...
                                      v
                                      v
                                      v
                                      v

ni entry bukan pasal saat ijabkabul termeterai antara dua jiwa..ikatan terbina antara dua keluarga ataupun yang sama waktu dengannya...sebab saat tu lama lagi baru nak jadi realiti. ----> bak kata mak aku..belajar bagi habis baru pikir nak jadi isteri orang <----- okey..mak, anakmu ini menurut perintah...[sebagai anak mithali menurut kata2 ibubapa selagi tak bercanggah dengan syariat itu perlu ea kawan-kawan semua]


jenjalan kat blog orang lain tadi dan terjumpa satu puisi ni...sangat tertarik,menarik kau memang d'bomb..ah..tetiba [=.=] okeh...meh hayati bersama.. puisi ni  diambil dari sini... blog ni memang banyak ilmu2 yang menarik untuk diambil..mai pakat singgah...promote kejap.....


puisi ni untuk kamu sang adam....seseorang yang aku tidak pasti siapakah gerangan...walau siapa pun engkau dan dimana pun engkau berada...semoga ALLAH merahmati hidupmu dan menyatukan kita di dalam redhaNya.... jadikanlah ALLAH sebagai cinta yang pertama dan utama di hati kita......

akhi...kutunggu pinanganmu...

Akhi....
Jangan engkau puja puji kami bila pujianmu hanyalah janji-janji yang tak menentu. Hanya membuatku terlena dan terbuai hingga kami lupa bahwa kita sedang bermaksiat. Kau puji diriku,tapi kau hanya ingin membuatku tersenyum dan makin terbuai rayuanmu. Tidak.. tidak akhi,kami ingin kau puji setelah kau halal bagiku. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi.....
Tak akan kami langgar iffah ku dengan ajakan khalwat dari mu.
Engkaupun sebenarnya tau,hal itu hanya akan menimbulkan badai kelabu yang membuat kita tak berdaya karna pihak ketiga yang tak lain syetan yang ada di dekat kita. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi.....
Jagalah sikapmu pada kami,maka akankami jaga sikapku padamu,kami lemah akan sanjunganmu. Kecintaan ini ingin kami persembahkan kelak untuk suami,cinta nan kasih ini yang akan kami tuai untuk mencari ke ridhoan suami kelak. Jadi bagaimana mungkin kami mencinta pada hal yang tidak halal bagi kami, tentu Allah tak akan pernah ridho pada kami. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi.....
Jilbabku untuk melindungi kehormatan kami,santun kami untuk menjaga iffah . Jangan kau lenakan kami agar kami lepas kehormatan di hadapanmu sebelum engkau halal bagi kami. kami ingin engkau ikut menjaga kehormatan kami dengan menjaga kami,bukan malah membawa pada kenistaan. Agar kau mampu menjaga kami secara utuh,Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi....
kami memang tak sesempurna Aisyah dalam kecerdasan nya ataupun Fatimah dengan kelembutannya. Tapi kamiakan berusaha cerdas layaknya Aisyah dalam naunganmu dan kami akan berusaha selembut Fatimah dalam menenangkanmu.Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

Akhi....
Kau memang tak sehebat Ali ataupun sekuat Umar,tapi kau akan menjadi hebat layaknya Ali ketika kau menjaga kami dalam kelemahan kami dan kau akan sekuat Umar agar kami tidak selalu menjadi tulang yang bengkok. Kami butuh imam yang bisa menjaga ke imanan,bukan yang mebawa kami pada jurang maksiat. Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

 
Sungguh,kami memang tidak mampu menahan kala kami jatuh hati,tapi kami tak akan mengobral pesona kami hanya karna cinta yang menuntut nafsu pada keramahan syetan pada kami. Bukanlah jatuh cinta bila kau ajak kami pada kemaksiatan. Bila kau memang jatuh cinta pada kami,jangan kau bebankan deritamu pada hati yang akan memuntutmu untuk berbuat nista. Ijinkan kami menjaga hatimu,agar kita bisa menjelang bersama Jannah Nya.Maka datangilah waliku akhi..ku tunggu pinanganmu..

“Wahai jika engkau memiliki cinta
Dan telah terdorong dengan kerinduan
Maka anggaplah jarak perjalanan itu dekat
Karna kecintaan dan kerelaanmu pada penyeru
Ketika mereka menyeru..!!
Maka katakanlah,kami penuhi panggilanmu.
Seribu kali dengan sempurna
Janganlah kau berpaling
Hanya karna melihat gerimis
Jika engkau melihatnya “( Fii Zilalil Mahabbah )”
 *gambar tiada kaitan dgn tuan rumah... (=.=)..sila jgn pcaya....


benar puisi indah itu bukan bait2 yang terbit dari hujung jari ini,akan tetapi ia mewakili apa yang ada dalam sudut hati ini...dan ketahuilah...setiap wanita itu mahu ikatan yang suci ini terbina atas landasan yang benar,mengikut syariat yang betul....
aku pinta biarlah hubungan ini tercipta atas jalan yang diredhai ILAHI...walau kapan pun detiknya kan tiba... (''.)




 
~ eh..bukan sepatutnya sekarang ni tengah mood exam ke?? awatnyer boleh tertukar mood kahwin ni..tertukar sudah...okeh2 kembali kepada mood asal wahai diriku sayang....
~ doakan kejayaan kami di dunia dan akhirat
~ mood study kejap turun kejap naik..apa kes????

9 orang kata apa saja..:

Dr Love berkata...

moga apa niat di hati, tercapai hendaknya.semua dari kita mengharap kebahgiaan yang hakiki. janji allah itu pasti.cima masa dan ketika saja yang menentukan nya.Insyaallah

-failisa maskuri- berkata...

insya ALLAH....menjadi yg terbaik untuk memiliki yang lebih baik... doa dan usaha berjalan seiringan... (^^,)

iqbalsyarie berkata...

Waaahhh~ jiwang, tapi berbaloi. its' very nice entry anyway. Credit to both of u.

فايليسا مسكوري berkata...

iqbalsyarie :hehehhehe..jiwang ea.. tp puisi ni memg best pun
sbb bkan sye yg cipta puisi ni, 2 pasal sgt best.. (^^,)

Haulid Al-Hararr berkata...

wah,, tunggu pingangan sape tuh.. ;P

Haulid Al-Hararr berkata...

wah,, tunggu pingangan sape tuh.. ;P

فايليسا مسكوري berkata...

Haulid Al-Hararr : tunggu pinangan seorg hamba ALLAH la..sorg adam...sapa tu..jwapannya masih xd...tggu kad smpai..lau smpai la...huhuhu (^^,)

liyana berkata...

nice..blog yg pnuh pengisian..

فايليسا مسكوري berkata...

liyana : thanks...xd la..biasa2 ja.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...