Sabtu, 18 Jun 2011 | By: --Failisa Maskuri-

keriangan berganda..lalallala~~~

assalamualaikum..hai apa khabar??? lama dah blog ni menyepi dari sebarang penulisan..hohoho..bukan malas cuma tak rajin ja mungkin---ehh tak sama ke??? whatever..

kata orang-->dalam derita pasti akan terselit bahagia..dalam bahagia mungkin ada derita. duka dan lara seseorang mungkin tersembunyi disebalik senyum dan tawanya..segala puji dan syukur itu hanya pada ALLAH.. Dia lah yang memberi nikmat ini dan Dia jua lah yg mampu menarik nikmat ini mengikut kehendakNya.

kadang2 kenikmatan yang diberi akan membuat kan manusia lalai dan semakin lalai..namun tak semua nya begitu. ada yg semakin bersyukur dan ada yang sebaliknya..biasalah rambut sama hitam tapi hati lain-lain..huhuhu

balik ja dari pulau pangkor tetiba mak aku bagitau ada surat sampai..katanya dari UM..ingatkan surat hutang ke apa.rupa-rupanya slip keputusan peperiksaan...fuhh..lega ja rasa..akhirnya sampai jugak benda yang ditunggu2...mak yang buka slip result tu dan alhamdulillah hanya itu yang mampu diucapkan.. itulah hasil dari usaha yang aku lakukan..mencukupi target untuk sem ini...alhamdulillah a'la kulli ni'mat (^-^)





~ha..tgok subjek yg aku ambek tok sem ni ja ea..result nye biarlah rahsia..haha..lau x nampak..klik uk tumbesaran~
~kt Purnama Beach Resort,Pangkor...biliknya boleh tahan selesa la..huhuu~

                                                     ~tenang dengan kedamaian laut..hihihh~

                    ~trimas byk2 kt dorg sume coz sggup join trip ni..heheh..thanks kpd phak pgnjur~

 
   ~hanya kami di sini bersama mereka..wawawa~





kata orang nak cari pengalaman hidup kita kena merantau..nak cari memori indah kita kena berhijrah..nak kutip pengalaman berharga kita pergi melancong...aku rasa bukan senang nak kumpul ramai2 camni bila masing2 dah menempuh alam perkahwinan.so,selagi masih bujang dan belum berapa ada tanggungjawab yang perlu digalas,makanya rebut lah peluang yang ada tuk berkumpul bersama sahabat2 dan kutip memori indah bersama untuk dikenang pabila hari semakin menginjak dewasa...aku rasa sepanjang percutian ni banyak benda yang aku tak pernah buat, aku buat..aku dapat rasa sesuatu yang belum pernah aku rasa..

terdengar kata dari seorang rakan-->kalau bercuti dengan family tak tentu lagi kita dapat buat semua ni..berjalan tengah hutan waktu malam, pergi ke pulau, dan sebagainya..
aku pun tak pernah terfikir yg aku akan naik banana boat tu sedangkan selama ni bila tengok orang lain naik aku rasa takut nak naik.tapi bila dah naik rasa bahagia dan serasa bebas bila berada diatas laut dengan dibuai angin yang mendamaikan..serasa ada satu perasaan yang sukar untuk diungkapkan..dan tetiba aku harus akui kata2 dari rakan aku tadi..mungkin aku tak kan rasa dan buat semua tu kalau bercuti dengan family...
tapi...apa2 pun. sama ada bercuti dengan family ataupun bercuti dgn kawan keduanya ada baik ada buruknya...tak gitu???? (^^,)


~kami bersyukur atas kurniaan dan rahmatMu Ya Allah..redhailah perjalanan kami dimuka bumiMu ini~










~ingatkan saat itu adalah kali pertama dan terakhir..rupanya ada yang kedua kalinya....aku tak pernah meminta untuk yang kedua ini...namun aku mengerti ia adalah satu ujian untuk menguji kekuatan hati dan iman ini~
~serasa ada kehangatan dan kesesakkan di satu sudut yang dalam

1 orang kata apa saja..:

Yildirim Fateh berkata...

mari tarbawikn kembara itu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...