Khamis, 12 Mei 2011 | By: --Failisa Maskuri-

exam da habis (^^,)

alhamdulillah...segala pujian kehadrat ILAHI...hanya kata2 itu yang mampu terbit saat kaki melangkah keluar dewan peperiksaan....terasa ringan bahu yang memberat, namun bila difikirkan kembali otak menjadi ligat memikir apakah bakal gerangan keputusan untuk semester kali ini.....opss...terlupa..Assalamualaikum semua..salam hari khamis (,'')

serasa belum cukup terbaik yg diberikan. serasa ada kekesalan dan kelelahan..kepenatan mungkin. entah kenapa jiwa terasa memberat untuk memberikan yang terbaik walhal diri telah diingatkan berkali.---jangan dilayan hati yang gundah kelak membawa binasa pada diri---ahhh...berpuitis sebarang kali ini.. *_*

kuserahkan segalanya pada ALLAH..kalian juga seharusnya bergitu. setelah berusaha kita bertawakkal disamping berdoa yang takkan pernah putus kerana hanya padaNya saja kita serahkan..

ohh ya..peperikasaan untuk semester kali ini serasa saya menjadi budak yang rajin pergi library...(bukan nak bangga cuma saya sendiri rasa pelik....sejak bila jadi kaki library...hahahha) walhal nak menjejakkan kaki untuk kesana di musim2 pembelajaran boleh dibilang kerana saya lebih suka menggunakan rujukan yang sedia ada takpun minta saja dari teman2 yang 'kaki library'. ni semua gara2 si cenibung yang mengheret aku kesana..makanya ya aku menuruti dan bertukar angin..huhuhu....ternyata berbeza..kalau study kat bilik mata akan lebih cepat terfokus pada katil dan tetiba ja memberat tanpa dipinta..tapi kalau kat library, bila tengok orang lain semangat study tanpa henti..sudah tentu cemburu menerpa dan semangat tetiba berkobar....^^,

tapi...ohww...kekadang rasa rimas pulak termelihat gelagat 2 merpati sejoli yang konon2nya bahagia dok study bersama2..sakit mata sakit hati sakit telinga. membenci apa yang berlaku di depan namun hanya mencegahnya dengan hati..ahh..bukankah itu selemah2 iman..T_T mungkin kalau mereka adalah pasangan yang dalam, IC nya takde tertulis perkataan ISLAM aku tidak berapa kisah. tapi bila aku yakin yang ada perkataan ISLAM pada IC mereka, rasa benci itu membuak2..apa islam itu hanya pada namakah??? oppss...bukan saya kata mereka tidak mengamalkan ajaran islam..tapi nak kata mereka jahil tentang hukum ber'couple' tanpa ikatan yang sah..serasa sudah diwar2kan apakah hukumnya...tapi entahlah...kekadang manusia ni apa yang kita larang itu yang dia makin suka nak buat...cabaran katanya. ceh..apa punya cabaran da??? cabaran tuk tambah dosa banyak2 ka?? okeh..emosi disitu.. :p.. saya lebih suka "couple after married"....  sendiri mau pikir ma....huhuhu...










~ukhuwah itu letaknya dihati..sukar dicari yg benar2 sejati..sukar jua ditukar ganti..dan tak mudah dilepaskan pergi..namun bila dikhianati...mungkin benci kan menghampiri....  
~menuju kearah kedewasaan~~~~ 

0 orang kata apa saja..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...