Rabu, 29 Disember 2010 | By: --Failisa Maskuri-

Sem baru Tahun Baru Semangat baru..


Assalamualaikum..

menghitung hari untuk masuk ke u
sem baru dah nak muncul
lemak dah banyak ternak
dah masuk sem nanti boleh proses tuk jadikan dia tenaga
itupun kalau boleh la

semangat baru tuk sem ni
eittss...betul ke?? cam tak caya ja
uitt..men'down'kan semangat betul la kau ni
orang tengah semangat nak masuk sem baru tue..
jangan kacau..pegi jauh-jauh sana =p

oppss..ni baru nak masuk sem 2
alamak ada lagi 6sem la..
ambik kau 6sem lagi nak abih
takpe la nak tuntut ilmu mana boleh mengeluh
ye dak???
nanti ilmu tue taknak kawan baru taw..huhuhu.. (^^,)
selagi masih muda dan masih single-mingle ni la
kau boleh belaja banyak-banyak
tuntut ilmu dari orang yang lebih pandai banyak-banyak
nanti bila kau dah tua bongkok 3 4 5 6....
dah double triple  fourple la bagai
time tue baru nak rasa menyesal
haaa..ayokk..baru padan muka kau..

sebelum masuk sem baru
betul kan niat dulu la kawan
belaja biar betul niat
baru ilmu senang lekat
kalau orang tegur... tu makna kau salah
jangan biar muncung tue sedepa dan sehasta
da boleh buat sangku baju gitu dik..
belaja dari orang yang banyak ilmu
pastu ilmu yang ada tu jangan kau simpan sorang-sorang pulak
pergi ajar kat orang lain
kongsi ilmu yang ada
baru ilmu tu berkat
jangan jadi macam pokok yang tak berbuah
buat sakit mata telinga hati dan hempedu ja tengok

copp..sem baru ni begitu pendek
masuk bulan satu abesnyer bulan 4
ambik kau nak ne balun sume subjek yang kau ambik
ehh bukan sume da
subjek tuk sem baru ni ja la
nak kena balun dalam masa 4 bulan
ehh..4 ke 3 ek..
rasa-rasa nyer hujung bulan 4
da nak ambik exam
so 3 ke 4 ek
ke 3bulan dan setengah..
apa-apa ja la dik

okey..kalau da masuk sem baru
tu namanya bukan ke tahun baru
yela..kan masuk bulan satu
bulan satu tu permulaan tahun baru kan
so, betul la tu masuk tahun baru
ohh..selamat tahun baru 2013 2011
buat di luar sana
bagi sesiapa yang ada hajat nak meraikan tahun baru dengan semangatnyer
dan dengan laghonyer
sila batalkan niat anda ea..
bukan apa..
kan semua tu tak ada pun dituntut dalam islam
nanti mendatangkan kemurkaan dari Dia Yang Maha Kuasa
nak cari pahala ke nak dosa???
haa...jawab..jawab... :)
lagi pun..kalau menurut kalendar islam
kan ke dah lama awal muharram berlalu
so..thats mean tahun baru dah lama berlepas..
tak gitu adik-adik, pakcik-makcik,abang-kakak semua...

kesimpulannya,
sem baru muncul tahun baru
wujud semangat baru
ramai orang pakat kahwin
bila muncul tahun baru
tarikh yang cantik tu
bagi sesipa yang nak kahwin
tanggal 1/1/11
tetiba pulak masuk bab kahwin..kui..kui..kui..
umo pun da ada satu di belakang..
entah bila ajal kan mendatang
entah kan cukup entahkan tidak bekalan.. =.=






~ agak2nyer bila hari yang sesuwei tuk balik kolej
~ sabtu sepupu kahwin
~ ahad anak buah kahwin
~ aku jugak yang tak kawin2...tetiba pulak... :p
~ hari ahad dah bolek amek kunci bilik
~ aja-aja fighting tok sem baru (^^,)

2 orang kata apa saja..:

misz nana berkata...

all da best

salam ziarah dari nana :D

Ana_Lisa berkata...

thanks...
all da best 4u too.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...