Ahad, 11 Disember 2011 | By: --Failisa Maskuri-

biar sendiri

assalamualaikum all readers sekalian...[apa? takda readers? eh awak tengah baca entry ni kan..so awakla reader nya...jawab salam cepat... [^^,]...

bertemu lagi dalam teratak ni setelah tuan punya blog pergi 'makan2 angin cari pengalaman' di TAMAN NEGARA PAHANG....ambik ko siap caps lock lagi nak bagitau satu dunia yang aku baru balik dari taman negara...taman negara ja pun..tapi ada kau sampai sana dah? takda kan...[~.~!]

sekadar gambar hiasan bukan untuk dikomen..hihih....


~SARJANA MUDA PENDIDIKAN ISLAM [SMPI 10/11], UNIVERSITI MALAYA~



pose yang sempat dirakam...:)

banyak lagi aktiviti dan gambar yang menarik tapi aku bukan nak cerita pasal program ni...so cerita di atas hanyalah selingan sebelum ke topik utama....hehhehheh [^^,]

anda pernah bercinta? pernah mengalami cinta? taw apa itu cinta? eh..ini bukan dr.cinta punya blog...ni blog anak abah...hihihi...kenapa tetiba nak bicara pasal cinta.? entah..aku pun takda jawapannya..

ada orang setiap tahun tukar pasangan macam tukar baju raya. ada orang setia bersama pasangannya hingga ke akhir hayat dan moga2 hingga ke syurga. ada orang setia dengan dirinya yang keseorangan tanpa seorang teman sebagai pasangan..macam saya..erk..pengsan..[**-]

bangga ke memiliki teman dalam tempoh yang muda tapi bukan dalam satu ikatan yang sah??? bangga ke berpeganggan tangan tanpa memiliki lesen yang diiktiraf??  bangga ke memikul dosa dalam sesuatu perhubungan.??

perhubungan antara dua jiwa itu indah namun jangan dicemari dengan sesuatu yang tidak disukaiNYA, pernikahan antara dua hati itu syariat lalu jangan kau menyukarkannya dengan sesuatu yang sia-sia.

saya sering ditanya sama ada empunya diri sudah dimiliki atau belum. dan setiap kali soalan yang diaju hanya senyuman yang dituju sebagai tanda jawapan yang penuh tanda tanya. sukar untuk saya memberi jawapan yang pasti kerana saya sendiri tak tahu. jadi macammana nak bagitau..ye dak?

mendengar kisah seorang sahabat tentang pengalaman hidupnya meniti hari2 keremajaan. penuh dengan kisah suka dan duka. dan yang pasti memori 'couple' menjadi topik utama, membuat aku terfikir yang kisah hidup kita berbeza. ada orang kalah dengan godaan syaitan dan berani mencuba mencari pasangan. ada orang tersedar dari lamunan percintaan dengan cepat lalu hanya akan bersedia menyerahkan cintanya buat 'nakhoda pelayaran rumah tangga'nya sahaja, ada orang langsung tak pernah terjebak dengan kancah percintaan sehinggalah dia disunting menjadi permaisuri suaminya.

untuk berbicara pasal cinta...saya sendiri tak mahir untuk merungkaikannya....dan sebab saya bukan nak berbicara tentang cinta...cukuplah saya tinggalkan persoalan untuk dirungkaikan bersama...
"memang indah alam percintaan tanpa adanya sebuah ikatan perkahwinan..tetapi cukupkah sekadar indah sementara bila berumah tangga jadi merana bilamana kebekatannya telah dipersia sewaktu dialam percintaan tanpa halal??"
"memang kesepian hidup keseorangan tanpa pasangan...tetapi bukankah kebahagiaan yang dijanjikan ALLAH setelah berumah tangga itu yang menjadi impian bila syariat dan batas pergaulan dalam perhubungan itu dijaga??"

biarlah orang memperlekehkan kita seandainya kita masih 'single' dimata mereka...asalkan syariat dijaga lalu 'keluarga sakinah' dapat dibentuk..

sendiri itu lebih baik bukan....ramai teman yang sejantina disisi...jangan dilayan rasa hati..ikut kata syaitan kita yang kan merana...insafi diri hiasi peribadi













~benar kata orang...jangan cepat menilai orang dari luaran...nilailah mereka dari dalamannya juga..bertahun 'dia' dinilai dari luaran dan dalaman namun penilaian itu tersilap percaturan.... rupa2nya nilaian itu hanya dari mata kasar dan belum cukup dinilai dari mata hati~


~kekadang diri diuji dengan sesuatu yang melelahkan, namun ALLAH tetap akan hadir memberi bantuan..kekadang DIA hadirkan kasih mak melalui panggilan telefon untuk mengubati sakit yang ditanggung, kekadang DIA datangkan seorang teman untuk mendengan rintihan, kekadang DIA datangkan ketenangan angin malam untuk mendamaikan hati yang rawan..DIA sering menguji..namun DIA sekali-kali takkan pernah tinggalkan kita sendiri~ALLAHUAKBAR!!!!

~bermimpikan wajah2 anak arwah ustaz...mengapa wajah2 itu hadir sedangkan pertemuan itu hanya seketika cuma..YA ALLAH tempatkanlah mereka dalam golongan orang2 yang bertaqwa dan beriman kepadamu..cucurilah rahmat keatas roh2 mereka~

2 orang kata apa saja..:

sayapdunia berkata...

gula2 dalam bungkusan yang dijaga rapi lebih bernilai berbanding gula2 yang tidak "berbaju".begitulah analogi seorang wanita.selamat menuju alam perkahwinan :)

sayapdunia berkata...

gula2 di dalam bungkusan lebih bernilai berbanding gula2 yang tidak "berbaju".begitulah analoginya bagi kehormatan seorang wanita.selamat menuju ke alam perkahwinan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...