Isnin, 18 Julai 2011 | By: --Failisa Maskuri-

ramadhan datang lagi.... (^^.)

assalamualaikum buat semua pengunjung blog yang tak seberapa ni...persoalannya ada ke pengunjung???hihihih

pejam celik pejam celik pejam lagi tak celik-celik tu maksudnya kau da pergi ke dunia lain la...oppss sekarang da syaaban. dah separuh syaaban pun..so maknanya tak lama lagi ramadhan la kan....fuhh...macammana dengan persiapan kita untuk menyambut bulan yang penuh barakah dan kemuliaan ni.. jangan sekadar persiapan yang kita buat semata-mata untuk menyambut aidilfitri tapi persiapan untuk ramadhan kurang sekali..

realiti...2 bulan lagi sebelum munculnya ramadhan, ramai orang yang berpusu-pusu ke pusat membeli-belah. dah memilih kain untuk dibuat baju. dah terngiang-ngiang di kepala warna tema untuk tahun ni..errmm..sempat ke nak pakai semua tu kalau ajal maut terlebih dahulu memanggil..oppss..sekadar peringatan kerna saya juga begitu...cuba untuk menyedarkan diri sejauh mana persiapan yang telah dilakukan...
realiti juga..muncul iklan-iklan raya di kaca-kaca TV di radio..orang ramai pun dah sibuk buat tempahan kuih raya, biskut raya, kek raya..semua raya la...seolah-olah raya tu yang penting...yala..bak kata orang..kalau tempah lewat-lewat alamat melepas la..ermm betul gak ea...tapi..ha ada tapi nya..biarlah persiapan kita yang begitu rancak untuk aidilfitri tu seiring rancaknya untuk menyambut bulan ramadhan...tak gitu teman???

Ya ALLAH...berilah kami kesempatan untuk merasai nikmat berpuasa pada bulan ramadhan yang mulia..panjangkanlah umur kami dan jadikan lah ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya dan moga ia bukan ramadhan yang terakhir buat kami Ya RABB....

moh layan satu lagu ni..sangat2 suka lagu ni..kalau dulu waktu kecik suka layan lagu harapan ramadhan by manbai dan raihan..tapi la ni suka layan lagu ramadhan yang ni pulak...huhuhu... sebelum tu stop kan dulu lagu kat blog ni dulu ek...hihihi.. (^^,)


 















~jangan biar aku lalai kawan..jangan ajar aku untuk turut kata nafsu..jangan biar aku dibuai mimpi yang tak pasti..aku takut usikan itu membuat aku jatuh kejurang yang dalam...bantu aku teman...
~alhamdulillah..selesai sudah kem motivasi tahun 6 pelajar2 sekolah agama kapar barat.....
~ moga diberi kesempatan untuk merasai kenikmatan ramadhan tahun ini...ameennn

4 orang kata apa saja..:

sayapdunia berkata...

agak2 ko pose penuh x?

فايليسا مسكوري berkata...

sayapdunia: ak rse soalan ni ak ptot tanya kt ko balik la....:p

Siti Arfah berkata...

Xsabar menanti ramadhan. :). Salam ramadhan kareem .

--Failisa Maskuri- berkata...

Siti Arfah: alam ramadhan kareem jgak...hihihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...