Rabu, 16 Mac 2011 | By: --Failisa Maskuri-

K.A.S'11 ~ Kem Anak Soleh~

Assalamualaikum.....apa khabar iman anda hari ini??....moga dalam keadaan baik dan bertambah baik...amin..

buat yang sudi singgah..tinggal jejak..ataupun sekadar membaca entry kosong..jutaan dan beribu-riban terima kasih untuk kalian..yang baik jadikan ikutan yang buruk jadikan teladan...okey..stop ayat skema..huhuhu

Alhamdulillah setinggi kesyukuran pada ILAHI..dengan limpah kurnianya Kem Anak Soleh'11 berakhir dengan jayanya..berlangsung selama  3hari 2malam di SRA Pekan Semenyih..

melayan telatah dan kerenah adik-adik tahun 5& 6 memang memerlukan kesabaran yang tinggi..soalan-soalan yang tak pernah aku pikir pun bebudak ni boleh tanya..ya..kanak-kanak sememangnya memiliki daya inkuiri yang sangat tinggi..oh..bebudak comey..kamu semua memang mantap..

Asalnya aku tak de terlibat pun dengan kem ni..hanya sekadar menjadi pengganti kepada seorang sahabat. tak sangka walaupun hanya sekadar pengganti..tapi kem ni betul-betul bagi aku satu pengalaman yang amat berharaga.. pertama kali jadi fasilitator untuk budak-budak sekolah rendah..pelbagai kerenah perlu dilayan..dengan keagresifan yang melampau..hanya ALLAH saja yang tahu apa yang ada dalam hati-hati mereka..huhuhuu

"akak2...zaman nabi Adam ada dinasour tak?"  "akak2..agak2nya kalau kita hidup zaman nabi2 terdahulu...agak2 nya boleh tak kalau kita naik semut kat zaman tu..ea la..bukan ke zaman nabi terdahulu..orangnya besar berganda-ganda dari kita..mesti boleh naik kan.."
tengok..soalan kanak-kanak ni memang mantap..cam mana la diorang boleh terpikir sampai macam tu sekali..tapi..budak2 memang  macam tu kan...heheheh..


~ tenaga kerja K.A.S'11~



~yummy..yummy..sedap sangat makanan ni..lembut ditelan~




~ pancing dik jangan tak pancing.. ~


~ da macam rupa apa ja budak2 ni sekali ne touchup..huhuu~



~kami wira-wirawati negara..meluncur gaya kuak lentang..kui2~

sebagai KD multimedia, aku dan temanku diuji dengan sesuatu yang tak disangka.. bayangkan video yang dibuat sampai pukul4 pagi boleh hilang gara-gara laptop jammed dan aku tak save langsung video tu.. macam-macam yang aku rasa tapi..semuanya berpunca dari diri sendiri. nak marah-marah pun tak boleh..tu semua dugaan..

buat kali yang kedua laptop jammed lagi..nasib baik video yang kali kedua tak hilang..dalam saat2 genting + waktu majlis penutupan da nak tiba + video tak bape nak siap kami berusaha sebaik mungkin tuk memberikan yang terbaik...

namun, seperti yang dijangka..ia tidak berapa memuaskan.. dengan gambar ada yang terbalik + lagu main aci masuk ja +...... kami pasrah ja dengan segalanya..huhuhuhu..



 

~taw ke nak lastik tue dik oi.~



~ye..kita ikat..kita angkat..,jgn smpai jatuh~

 
~1..2..3..smile..walaupun mata kena tutup~



~alamak ramainya peminat I<---bisik sikecil..~





~saya lah jejaka terkacak dalam sekolah ni...~


~akak fasi..make up cantik2 ea~

~apalah nasib diriku tersadai di sini~

~ tokoh pelajar terbaik lelaki sepanjang K.A.S~


~tokoh pelajar terbaik perempuan K.A.S~

~ ala..ala.meh abg fasi tolong bersihkan..~


apa-apa pun terima kasih kepada organisasi K.A.S sebab bagi aku peluang tuk handle kem ni walaupun sebagai penganti... pengalaman yang aku terima amat2 berharga...terima kasih sangat kat kengkawan yang tolong ambil gambar waktu kiteorang duk kelam kelibut buat video...huhuh....

buat adik2 yang disayangi..semoga kem ni dapat mendidik kalian menjadi insan yang berguna buat keluarga, agama, bangsa dan negara... jadilah anak-anak yang soleh penyejuk hati ibu dan bapa... sayang korang ketat-ketat...huhuhuhu












~ terima satu berita yang mengejutkan ."mak dah tak da..dah pergi jauh menghadap ILAHI".. sabarlah teman..ALLAH lebih menyayangi nya.. Al-fateha buat ibunda beliau yang kembali kerahmatullah pukul 3lebih petang tadi..moga rohnya dicucuri rahmat....

6 orang kata apa saja..:

SiLabiLabi berkata...

wah kesian budak2 tu comot2..
hehehe

Singgah & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

anaLisa berkata...

SiLabiLabi : tu namanyer kreatif..hihihi..mencungkil bakat menconteng akak2 & abg2 fasi yang da lama tersimpan...heheheh..
biar comot tetap comey...peace!!


singgah2 selalu kat situ jugak..(^^,)

SiLabiLabi berkata...

ye ke?thx...Labi-Labi hargainya..sekarang Labi-Labi tengah wat contest join la kalau ada masa..senang je..

click je NineMustafa

Join Contest & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

anaLisa berkata...

SiLabiLabi : insya Allah lau ada mase nanti sye join..skarang tengah bz ckit dgn asigmnt yg melambak..hihihi (^^,)

Dr Love berkata...

seronok dgr ada kamu terlibat dgn program2 mcm ni.kadangkala telatah mereka buat kita melangkah setapak kehadapan...

sampaikan salam takziah saya buat si "dia". kita doakan semoga arwah ibunda nya dalam golongan2 orang mukmin dan dirahmati.insyaallah ~

فايليسا مسكوري berkata...

Dr Love :
program2 mcm ni la yg banyak beri kita pengalaman berharga...
dari kanak2 ni kekadang banyak kita boleh dapat..persoalan yang tak pernah kita pikir pun membuat kita sendiri tertanya2 bila budak2 ni tanya kita macam2..sifat ingin tahu mereka ni begitu tinggi..komitmen yang diberikan pun sangat baik..
tapi..yang penting pengalaman yang diperolehi sikit sebanyak dapat membantu untuk dipraktikkan bila berdepan dengan kerenah anak didik satu hari nanti....hiihiii


amin..moga mereka sekeluarga tabah atas pemergian insan tersayang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...