Rabu, 8 Ogos 2012 | By: --Failisa Maskuri-

secubit rasa



salam sejahtera ke atas umat islam di seluruh pelusuk muka bumi [^_^]

letih dan lemah dalam meneruskan perjalanan kehidupan...ya..harus akur..
kehilangan sesuatu yang berharga membuat semangat yang dulunya kuat jadi lemah..
longgarnya genggaman tangan yang dulunya kuat...
hilang dari hari ke hari
pergi bersama kenangan lalu

manusia...iman yang kadangkala naik kadangkala turun..yazid wa yankus [betambah dan berkurang]..bila diuji sedikit, keluhan yang panjang diberikan...apakah kita telah lupa bahawa manusia itu akan sentiasa diuji keimanannya..DIA layak menguji kita kerna kita hanya seorang hamba..

menitik lagi air jernih yang pada mulanya tega bertakung...benteng yang dibina kukuh akhirnya roboh..mengalir bagaikan tidak merestui sebuah kehilangan..baru sedikit nikmat yang ditarik baru secubit ujian yang diberi namun sukar untuk menghadapi...manusia...

“Ya Allah, aku layak diuji. Aku hanya hambaMu. Di sebalik ujian ini aku yakin ad kebaikannya. Cuma krna kelemahan n kejahilanku… aku belum nampak wahai Tuhan. Namun aku tetap yakin di sebalik semua ini tetap ad kasih sayangMu.”<-----terima kasih ats kiriman doa ini sahabat....sangat menghargainya..

kekadang wajah yang tenang dan ceria didalamnya tersimpan seribu duka sebenarnya...apa yang terpamer tidak sama seperti apa yang tersembunyi...yang prihatin akan terus menjadi prihatin. yang membenci akan tega untuk terus membenci.....manusia



0 orang kata apa saja..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...